tirsdag 5. juli 2011

Hallo

Nå har jeg også opprettet en bloggside.
Jeg jobber hos Fylkesmannen i Vest-Agder med skolesaker. Som jurist er hovedoppgaven å se til at elevenes rettigheter blir oppfylt i skolene i Vest-Agder, både grunnskoler og videregående skoler. Ansvaret for dette ligger på skoleeierne, dvs. kommunene og fylkeskommunen. Jeg har tenkt å skrive noe etter hvert om hva jeg opplever som svakhetene og risikofaktorene. Med bakgrunn i at lover og regler skal ivareta elevenes beste, vil jeg komme inn på hva som er gjeldende rett og forklare hensikten med regelverket.

Jeg er også listekandidat for Høyre til bystyret i Arendal (4. plass) og til fylkestinget i Aust-Agder (2. plass). Som politiker i et opposisjonsparti på Stortinget vil jeg ikke være enig i alt som de rød-grønne med SV i spissen legger opp  til av løsninger for å bedre opplæringen for elevene og lærlingene. På jobb må jeg være lojal mot politiske vedtak og føre tilsyn  med skolene i Vest-Agder på bakgrunn av disse. I Aust-Agder vil jeg kunne uttrykke mine egne og Høyres syn.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar